Catallaxy
Catallaxy
Volume 4 Issue 1 June 2019, ss. 5–12
Decyzje konsumentów a założenia ekonomii behawioralnej
Autor:
Mateusz Kaleta
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Cytowanie:
Kateta, M. (2019). Decyzje konsumentów a założenia ekonomii behawioralnej. Catallaxy, 4(1): 5–12. doi:10.24136/cxy.2019.006.
Abstrakt
Motywacja: Kluczowym elementem wyborów dokonywanych przez konsumentów są aspekty psychologiczne. Ekonomia behawioralna staje się przez to jednym z najszybciej rozwijających się nurtów współczesnej ekonomii.
Cel: Celem artykułu przeglądowego jest wskazanie na najważniejsze związki, jakie istnieją między ekonomią a psychologią oraz przedstawienie założeń, które są kluczowe dla zrozumienia wyborów dokonywanych przez konsumentów na rynku.
Materiały i metody: Zastosowano metodę krytycznej analizy literatury przedmiotu oraz obserwację zachowań konsumentów.
Wyniki: Przeprowadzona analiza wskazuje na istnienie wieloaspektowych czynników, które mogą wpływać na decyzje podejmowane przez konsumentów i mieć konsekwencje dla gospodarstw domowych i ich członków.
Słowa kluczowe:
ekonomia behawioralna; teoria wyboru konsumenta; psychologia; działania marketingowe
JEL:
B21; D11; M31
Bibliografia
Informacje uzupełniające
Źródła finansowania: artykuł został w całości sfinansowany ze środków własnych autora.
©Copyright CATALLAXY